Selasa, 19 September 2017

Lulus kursus Pegawai Pengajar Vokasional (VTO)

Hari ini saya mendapat khabar bahawa saya telah lulus dan layak sebagai Pegawai Pengajar Vokasional (VTO).

Kelulusan ini penting bagi membolehkan saya mengajar bidang HVAC di sekolah saya kini kerana ianya merupakan salah satu pra-kelayakan untuk menjadi tenaga pengajar di bawah program Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) di bawah kelolaan Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK).

Bagi membantu rakan-rakan yang akan mengikuti kursus VTO, saya sertakan di sini bahan berkenaan kursus VTO yang telah saya hadiri.

Saya sudahpun sebenarnya mendapat sijil VTO beberapa bulan yang lalu, namun saya tidak pula terfikir untuk menulis berkenaannya di sini.



Maklumlah, laman blog ini agak 'terbengkalai' sejak saya mengambil keputusan tidak lagi memohon sebagai Guru Cemerlang.

Apapun, mendapat kelayakan VTO ini adalah selangkah untuk memperkasakan Pendidikan Teknik & Vokasional di SMK Matang Jaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan