Isnin, 29 Ogos 2016

Bengkel Pembangunan Portfolio SKM PPT IKBN-BPTV Siri III

Pada 22-25 Ogos lalu, saya telah sekali lagi ke Sepang, untuk melengkapkan siri ke-3 Bengkel Pembangunan Portfolio.

Pada edisi kali ini, kami telah diperkenalkan dengan Penilai Penilai (PP), En Kadir bin Kechik yang akan memastikan portfolio kami lancar bagi disemak oleh Pegawai Penilai Luar (PPL).

En Kadir telah membimbing kami dengan baik dari hari pertama (22 Ogos), sehingga ke hari penilaian (24 Ogos).

Buat kerja hingga larut malam


Untuk memastikan segalanya berjalan lancar, semua kami di dalam kumpulan Penyejukbekuan dan Penyamanan Udara (PPU) telah bertungkus lumus sehingga larut malam, dan awal pagi untuk memastikan portfolio kami siap sebaiknya.
Bersama En Kadir dan pegawai JPK


Pada 23 Ogos, PPL kami, En Azhar telah datang untuk menyemak portfolio kami.  Saya yang telah siap kedua-dua portfolio SKM 2 dan 3, digesa oleh En Kadir agar menghantar sekali pada 24 Ogos, namun En Azhar menolak permintaan penghantaran tersebut dengan alasan ingin menyemak satu persatu.

Kumpulan PPU dengan sijil


Di akhir kursus tersebut, saya telah lulus SKM 3, dan perlu melaksanakan lagi SKM 3.  Mengikut En Kadir, pengalaman pengurusan warranti dalam bidang penghawa dingin saya tidak mencukupi, sekaligus mengakibatkan saya gagal lulus SKM 3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan